"Genom långsam kvävning" del 2

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg, "Genom långsam kvävning" (om botoxens baksida). Egentligen fick jag inte med allting i det inlägget, så därför kommer en liten del 2.

Botox testas generellt på möss. Många säger att de inte bryr sig om möss, att de är äckliga små djur utan känslor. De åsikterna känner jag inte att det finns någon anledning att kommentera, men vad säger ni som tycker så om apor och kaniner då?
LD50 (lethal dose 50) är ett av de mest plågsamma djurförsök som förekommer och det har funnits fall då man har utfört det här testet på apor och kaniner.

Något att tänka över.
Jag behöver nog skriva en "del 3" också. En lite mer positivare sådan. Men det får bli en annan dag.

Ett av de mest plågsamma djurförsöken på möss, kaniner och apor - är det okej?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen hit!
Jag som skriver här heter Anna, är 20 år och pluggar till jurist i den underbara staden Örebro. Många timmar spenderas med böcker, rättsfall och andra saker som har med skolan att göra och därför kommer stor del av det som skrivs här vara fyllt av detta. Min lediga tid ägnas åt promenader, lyssna på härlig musik och att träffa vänner. Ibland hänger även kameran med på ett hörn.

Jag hoppas du som hittat hit vill fortsätta följa med på en del av mitt liv som juriststudent.
/Anna


bloglovin

RSS 2.0